بهترین سرمایه گذاری - حسین عظیمی

بهترین سرمایه گذاری

بهترین سرمایه گذاری در ایران و با توجه به شرایط کنونی و در سال 1401 چیست؟ در مورد سرمایه گذاری و مزایای سرمایه گذاری به صورت مفصل اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده ایم. در این بخش قصد داریم به معرفی بهترین سرمایه گذاری بپردازیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که این عبارت به طور کلی یک عبارت نا مفهوم و غیر کاربردی می باشد. چرا که عواملی وجود دارند که در تعیین بهترین بودن و یا نبودن سرمایه گذاری نقش داشته باشند.

در ابتدا باید این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم و بعد بتوانیم با توجه به مجموعه این عوامل یکی از انواع روش های سرمایه گذاری را به عنوان بهترین روش در شرایط مشخصی معرفی کنیم. در حقیقت نمی توانیم نسخه ای را به صورت نسخه نهایی و کامل برای همه معرفی کنیم. مواردی که باید در حین سرمایه گذاری مورد توجه قرار بگیرند و از طرف سرمایه گذار با مشاوران مدیریت و سرمایه در میان گذاشته شوند تا بتوانیم بر اساس آنها بهترین سرمایه گذاری را معرفی و انتخاب کنیم عبارت اند از:

 

 

شرایط اقتصادی کشوری که قصد سرمایه گذاری در آن را داریم

بدون شک مهم ترین پارامتر در تعیین بهترین روش سرمایه گذاری شرایطی است که بر اوضاع اقتصادی کشور حاکم است. مسلما ما نمی توانیم نسخه ای را که برای سارمایه گذاری در آلمان در نظر می گیریم برای کشوری مثل عراق هم در نظر بگیریم با آنچه را که برای عراق تعیین می کنیم برای ایران نیز در نظر بگیریم. چرا که اصلا فرصت ها و شانس های سرمایه گذاری شاید در برخی از این کشور ها وجود نداشته باشد. یا شاید بنا به شرایطی خاص برخی از مواردی که در کشوری مثل آلمان تهدید محسوب می شود در شرایطی خاصی در ایران یکی فرصت بسیار خوب برای سرمایه گذاری و افزایش سود و در آمد باشد.

به همین دلیل زمانی که می خواهیم اقدام کنیم به تبدیل منابع مالی به دارایی، باید بدانیم قرار است این کار را در چه کشوری و با چه شرایط اقتصادی انجام دهیم. این موضوع می تواند ما را در انتخاب بهترین سرمایه گذاری بسیار کمک کند. اما به تنهایی نمی توانیم این پارامتر را به عنوان تنها پارامتر موثر در این زمینه معرفی کنیم. باید حتما موارد بیشتری را مورد بررسی قرار دهیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا سایر پارامتر ها را نیز بررسی کنیم.

شناسایی بازار های مناسب برای سرمایه گذاری

پس از آنکه با شرایط اقتصادی آشنا شدیم و توانستیم تحلیل های درستی در این خصوص داشته باشیم، نوبت به این می رسد بازار ها و همچنین انواع فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی و تحلیل کنیم. اگر نسبت به تمامی فرصت ها و بازار های موجود شناخت کافی نداشته باشیم هم امکان دارد که دچار فرصت سوزی و سرمایه سوزی شویم و هم این امکان وجود دارد که به جای انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری روشی را برای این کار انتخاب کنیم که حاشیه بازدهی بسیار کمتری را برای ما در پی داشته باشد. به همین دلیل است که دائما به شما توصیه می کنیم از مشاوره های کارشناسان و متخصصان استفاده کنید تا به کمک تجربه و تخصص این مشاوران بتوانید بهترین سرمایه گذاری را انجام دهید.

دو المان مهم در تعیین روش های مناسب و صحیح در خصوص سرمایه گذاری با ریسک پایین تر و حاشیه سود بالاتر را شناسایی کردیم اما یک مورد باقی مانده است که نمی توانیم از میزان اهمیت آن چشم پوشی کنیم. در واقع مهم ترین عامل در تعیین روش صحیح و درست سرمایه گذاری همین عاملی می باشد که قرار است در بخش بعدی به معرفی آن بپردازیم.

میزان منابع مالی

در انتخاب بهترین سرمایه گذاری نمی توانیم از اهمیت بسیار بالای میزان بودجه در نظر گرفته شده چشم پوشی کنیم. این مسئله در واقع تعیین کننده ای بسیار مهم در انتخاب روش صحیح سرمایه گذاری می باشد. تصور بفرمایید بر اساس شرایط موجود در اوضاع اقتصادی کشوری مانند ایران و با توجه به شناسایی بازار های موجود و فرصت ها موجود، ما به شما توصیه کرده ایم که بر روی ملک و زمین سرمایه گذاری کنید و منطقه ای را نیز برای شما مشخص کرده ایم که در آنجا سرمایه گذاری کنید.

تصور کنید میزان سرمایه اولیه برای شما در این منطقه در ابتدا مبلغ دو و نیم میلیارد تومان می باشد که می تواند با توجه به تحلیل ها بازدهی 150 درصدی طی مدت زمان هشت ماه را داشته باشد. این در حالی است که میزان سرمایه اولیه شما تنها 100 میلیون تومان می باشد. اگر ما میزان بودجه شما را در تحلیل ها و بررسی های خود در نظر نگرفته باشیم تمامی زمانی را که صرف یافتن بهترین روش سرمایه گذاری کرده ایم و تمامی تحلیل های ما بیهوده و کاملا بی مصرف می باشد.

همچنین خود شما اگر زمانی را صرف این تحقیقات کرده باشید اما بودجه خود را در نظر نگرفته باشید در واقع می توانیم بگوییم زمانی ر که از دست داده اید می تواند منجر به کاهش ارزش پول نقد شما شود. به همین دلیل باید بر اساس بررسی این سه پارامتر و تحلیل ها بر همین اساس بهترین روش را انتخاب کنیم و معرفی کنیم. اما یک موضوعی نیز وجود دارد که می تواند در تعیین سرمایه گذاری صحیح موثر باشد.

زمانی که قرار است برای سرمایه گذاری اقدام کنیم

نا گفته پیدا است که تحولات زیادی از نظر نوسانات بازار، پپیشرفت تکنولوژی و تغیبرات سبک و نوع زندگی افراد در طول یک سال می تواند اتفاق بیفتد. اگر شما قصد داشتید در سال 1400 سرمایه گذاری کنید باید تمامی جوانب مربوط به این سال مورد توجه قرار گیرد. فرصت های جدید پیش آمده و همچنین فرصت های سوخته شده را مورد بررسی قرار داد و در نهایت تصمیم به برنامه ریزی صحیح کرد.

بهترین سرمایه گذاری در سال 1401

در نهایت قصد داریم در خصوص بهترین سرمایه گذاری در سال 1401 بپردازیم. بسیاری از شما این سوال را مطرح کرده اید و از کارشناسان ما می پرسید. نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که در این حالت کشوری که قصد سرمایه گذاری را دارید مشخص کرده اید، زمان ورود به بازار سرمایه گذاری را نیز شناسایی کرده اید اما هنوز دو پارامتر را تعیین نکرده اید. یعنی فرصت ها و بازار های موجود و همچنین میزان بودجه. ما می توانیم بهترین بازار ها را به شما معرفی کنیم اما تا زمانی که ندانیم بودجه ای که شما در نظر دارید چقدر است نمی توانیم نسخه ای برای بهترین سرمایه گذاری در سال 1401 به شما عزیزان معرفی کنیم.

نتیجه گیری:

با توجه به این موضوع که باید تمامی پارامتر های سرمایه گذاری شناسایی شوند ما نمی توانیم بدون در نظر داشتن این پارامتر ها بهترین سرمایه گذاری را به شما عزیزان معرفی کنیم. شما نیز نمی توانید بهترین روش سرمایه گذاری را برای خود بیابید و بتوانید با نرخ پایین ریسک و نرخ بالای سود حاشیه امنیت بالایی را برای خود به وجود آورید.

به مشاوره نیاز داری؟

 

keyboard_arrow_up